Skyhigh TV

Nieuws

Skyhigh TV lanceert Skyhigh Digital

Televisieproducent Skyhigh, introduceert Skyhigh Digital. De nieuwe digitale afdeling richt zich op het ontwikkelen van campagnes en branded content. Daarnaast creëert Digital ook content voor goede doelen en online platforms van omroepen en zenders.

“Als onafhankelijke producent is het ontwikkelen van eigen IP een must”, stelt creatief directeur van Skyhigh TV Marc Dik. “Tachtig procent van al onze producties wordt in huis ontwikkeld. De onbegrensde mogelijkheden die YouTube, Facebook en andere digitale platforms bieden om een boodschap over te brengen zijn voor ons als storytellers dus enorm interessant.”

De eerste samenwerking vormde Skyhigh Digital met de Nederlandse boekhandel AKO. Digital heeft een campagne rond de nieuwe schoolagenda Draaiboek ontwikkeld. Voor deze agenda portretteerde YouTuber en fotograaf Tristan Albers bekende YouTubers als Teske de Schepper, Sophie Milzink en Thomas van Grinsven. De shoots en verhalen van Tristan zijn vastgelegd voor het YouTube-kanaal Draaiboek, dat kort na de lancering ruim 10.000 abonnees en 190.000 organische weergaven heeft bereikt.

Dik: “Onze ideeën onderdeel laten zijn van een bredere marketingstrategie geeft veel voldoening. De samenwerking en campagne met AKO smaakt naar meer, we hebben de drang om meer en meer zichtbaar te worden op dit snel ontwikkelende vlak.”

Werken voor brands vereist nieuwe kennis en expertise. Naast creatives en makers, heeft Skyhigh daarom een aantal nieuwe mensen aangetrokken. Jasna Pohle-Zolotawordt projectmanager Esther Leloux is aangetrokken als strateeg. “Ik vind het fantastisch dat ik zo’n getalenteerde en creatieve club als Skyhigh Digital mag helpen. Om zo de volgende stap te zetten en zich nu ook richting merken te positioneren”, aldus Leloux. De digitale unit staat onder leiding van Niels Walraven, die eerder werkte op de development afdeling van Skyhigh TV.

Bron: broadcastmagazine.nl

Wouter Cornet